Μεθοδολογία έρευνας κοινωνικών επιστημών
Ευστράτιος Λοΐζου
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες με αποτέλεσμα να του δίνεται η δυνατότητα να:
- Κατανοεί το ρόλο και τη σημασία της χρήσης της Έρευνας Αγοράς.
- Αναγνωρίζει την απαιτούμενη μεθοδολογία για την κατασκευή ενός κατάλληλου ερωτηματολογίου.
- Διαμορφώνει το απαιτούμενο ερωτηματολόγιο και να διεξάγει μια ολοκληρωμένη έρευνα αγοράς
- Προχωράει στην ανάλυση και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων της έρευνας.
- Γράφει σωστά μια αναφορά με τη μέθοδο και τα αποτελέσματα της έρευνας.
- Εκτελεί μια βιβλιογραφική έρευνα με συγκεκριμένο θέμα και προσανατολισμό.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες με αποτέλεσμα να του δίνεται η δυνατότητα να:
- Κατανοεί το ρόλο και τη σημασία της χρήσης της Έρευνας Αγοράς.
- Αναγνωρίζει την απαιτούμενη μεθοδολογία για την κατασκευή ενός κατάλληλου ερωτηματολογίου.
- Διαμορφώνει το απαιτούμενο ερωτηματολόγιο και να διεξάγει μια ολοκληρωμένη έρευνα αγοράς
- Προχωράει στην ανάλυση και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων της έρευνας.
- Γράφει σωστά μια αναφορά με τη μέθοδο και τα αποτελέσματα της έρευνας.
- Εκτελεί μια βιβλιογραφική έρευνα με συγκεκριμένο θέμα και προσανατολισμό.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες με αποτέλεσμα να του δίνεται η δυνατότητα να:
- Κατανοεί το ρόλο και τη σημασία της χρήσης της Έρευνας Αγοράς.
- Αναγνωρίζει την απαιτούμενη μεθοδολογία για την κατασκευή ενός κατάλληλου ερωτηματολογίου.
- Διαμορφώνει το απαιτούμενο ερωτηματολόγιο και να διεξάγει μια ολοκληρωμένη έρευνα αγοράς
- Προχωράει στην ανάλυση και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων της έρευνας.
- Γράφει σωστά μια αναφορά με τη μέθοδο και τα αποτελέσματα της έρευνας.
- Εκτελεί μια βιβλιογραφική έρευνα με συγκεκριμένο θέμα και προσανατολισμό.
- Η έρευνα στις κοινωνικές επιστήμες
και ειδικότερα η έννοια της έρευνας αγοράς. - Ο ρόλος και η φύση της έρευνας αγορας.
- Ρόλος έρευνας αγορας.
- Μίγμα Μάρκετινγκ.
- Παρακολούθηση Αναγκών Καταναλωτών.
- Διαφορά της έρευνας αγοράς με τις υπόλοιπες μεθόδους.
Σκοπός την ενότητας αυτής είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τον ρόλο της Έρευνας Αγοράς καθώς και την αναγκαιότητα χρήσης της Έρευνας Αγοράς.
- Μίγμα Μάρκετινγκ.
- Συγκέντρωση πληροφοριών μάρκετινγκ.
- Marketing Information System.
- MDSS (Marketing Decision Support System).
Σκοπός την ενότητας αυτής είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές την σημασία της Συγκέντρωσης πληροφοριών Μάρκετινγκ καθώς και εισαγωγικές έννοιες στα MIS και MDSS.
- Προσδιορισμός αξίας πληροφοριών.
- Πότε δεν απαιτείται η έρευνα αγοράς.
- Επιλογή σχεδίου έρευνας.
- Εξερευνητική έρευνα αγοράς.
- Περιγραφική έρευνα αγοράς.
- Αιτιολογική έρευνα αγοράς.
- Παράδειγμα σχέσεων μεταβλητών.
- Σχέσεις μεταξύ ειδών έρευνας.
- Επιλογή μεθόδου συλλογής στοιχείων/δεδομένων.
- Επιλογή μεθόδων μέτρησης.
- Επιλογή δείγματος και συλλογή στοιχείων.
- Ανάλυση στοχείων.
- Παρουσίαση ευρημάτων έρευνας.
Σκοπός την ενότητας αυτής είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές την διαδικασία της έρευνας αγοράς και να γνωρίζουν τις μεθόδους συλλογής στοιχείων.
- ΠΗΓΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
- ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ.
- ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ.
- ΠΗΓΕΣ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ.
- ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ.
- ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΜΟΡΦΗ CD-ROM.
Σκοπός την ενότητας αυτής είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές την έννοια του όρου πηγές δεδομένων, ποια τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα των δευτερογενών στοιχείων.
- ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΠΡΩΤΟΓΕΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ.
- ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
- ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
- ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές την σπουδαιότητα καθώς και τις μεθόδους συλλογής πρωτογενών στοιχείων.
- ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ.
- ΣΦΑΛΜΑ ΑΡΝΗΣΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ.
- ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΙΩΣΗΣ ΑΡΝΗΣΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ.
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές την σπουδαιότητα καθώς και τις μεθόδους συλλογής πρωτογενών στοιχείων.
- Μέθοδοι ποιοτικής έρευνας.
- Σε βάθος συνέντευξη.
- Κλιμακωτές ερωτήσεις.
- Κρυφογενείς ερωτήσεις.
- Συμβολικές ερωτήσεις.
- Πότε θεωρείται κατάλληλη η τεχνική;
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές την σπουδαιότητας των μεθόδων ποιοτικής έρευνας.
- Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα.
- Ομάδες εστίασης ενδιαφέροντος.
- Ρόλος ερευνητή.
- Συγκεκαλυμμένες τεχνικές.
- Συσχετισμός λέξεων.
- Συμπλήρωση φράσης & Συμπλήρωση Ιστορίας.
- Συμπλήρωση εικόνας & Έλεγχος θεματικής αντίληψης.
- Παρατήρηση.
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές την σπουδαιότητας των μεθόδων ποιοτικής έρευνας.
- ΕΝΝΟΙΑ & ΟΡΙΣΜΟΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
- ΒΑΣΙΚΟΙ ΤΥΠΟΙ-ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
- ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
- ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΑΘΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ.
- ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ.
- ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ.
- ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
- ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ.
- ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ.
- ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ.
- ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΦΑΛΜΑΤΩΝ ΚΛΙΜΑΚΩΝ ΜΕΤΡΗΣΗΣ
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΛΙΜΑΚΩΝ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Σκοπός την ενότητας αυτής είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές την έννοια της Μέτρησης, τους βασικούς τύπους Μέτρησης καθώς και τα συστατικά της Μέτρησης.
- ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ.
- ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
- Α) ΚΛΙΜΑΚΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑΣ.
- Β) ΚΛΙΜΑΚΑ ΣΤΑΘΕΡΟΥ ΑΘΡΟΙΣΜΑΤΟΣ.
- Γ) ΚΛΙΜΑΚΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ.
- Δ) ΓΡΑΦΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ.
Σκοπός της παρούσας ενότητας είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τις κλίμακες Μέτρησης. Να έρθουν σε επαφή με τις κλίμακες Likert, Σημαντικού Διαφορικού,Stapel και άλλες.
- Ε) ΜΗ-ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ.
- Στ) ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ.
- TΑΚΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Σκοπός της παρούσας ενότητας είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τις κλίμακες Μέτρησης. Να έρθουν σε επαφή με τις κλίμακες Likert, Σημαντικού Διαφορικού,Stapel και άλλες.
- Η διαδικασία σχεδιασμού ερωτηματολογίου.
- Προκαταρκτικές Αποφάσεις.
- Στάδια.
Σκοπός της ενότητας αυτής είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές τις βασικές αρχές σχεδιασμού των ερωτηματολογίων καθώς και τα στάδια αποφάσεων στο σχεδιασμό ερωτηματολογίων.
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 2897
Αρ. Προβολών : 24920